Marketing vs. GDPR. Stahují se mračna nad získáváním nových kontaktů?

Získávání kontaktů

Marketing vs. GDPR. Stahují se mračna nad získáváním nových kontaktů?

Za poslední měsíce jsem podobné otázky slyšel velmi často. Můžu pokračovat dál se získáváním nových kontaktů z webu? Jak je to s těmi souhlasy? Co je potřeba změnit, aby to bylo v souladu s GDPR? Už pár týdnů platí Nařízení Evropské unie tykající se ochrany osobních údajů, známe pod zkratkou GDPR (z anglického General Data Protection Regulation) Toto nařízení upravuje práci s osobními údaji a dotýká se všech subjektů, které osobní údaje zpracovávají.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Pro marketing firem je toto Nařízení klíčové, protože se dotýká toho nejcennějšího, co máme. Kontaktů na stávající a potenciální zákazníky. Za poslední dobu se ke mě dostalo mnoho různých výkladů a spekulací o tom, jak to vlastně je a bude právě se získáváním nových kontaktů v online světě.

S GDPR získávání nových kontaktů nekončí

Nové kontakty je možné získávat stále dál. Je však potřeba upravit postup, který je v souladu s GDPR. GDPR definuje tzv. právní tituly, tedy říká, kdy je zpracování (zaznamenávání, ukládání, použití, šíření, zpřístupnění, nahlížení apod.) osobních údajů zákonné, tedy v souladu s tímto Nařízením. Těchto právních titulů je celkem 6. Pro získávání nových kontaktů využijeme zejména právní titul: „Souhlas se zpracováním osobních údajů“. Abychom si mohli kontakt uložit, potřebujeme od člověka, který nám kontakt předává jeho souhlas.

Jak získat souhlas

Nejjednodušší cestou, jak Vám tento člověk souhlas udělí je, že při odeslání formuláře zaškrtne políčko se souhlasem. V Quandě to řešíme tak, že do formuláře umístíme tzv. checkbox (zaškrtávací políčko) u kterého je napsáno např. toto: „Chci dostávat tipy a občasné nabídky a proto uděluji Souhlas se zpracováním osobních údajů pro tento účel.“. Je však nutné umístit na vaše webové stránky plné znění souhlasu a z tohoto zkráceného souhlasu u zaškrtávacího políčka na něj odkázat. Člověk, který Vám svůj kontakt předává se tak může seznámit s plným zněním souhlasu, který uděluje.

Co by měl souhlas obsahovat?

Tento souhlas má také své náležitosti a měl by obsahovat informace o tom, komu je souhlas udělen, tedy Vaši identifikaci, jakých osobních údajů se týká, pro jaký účel (proč) budete tyto osobní údaje zpracovávat, na jak dlouho, jak je možné souhlas odvolat a připojit poučení o právech, které tento člověk v souvislosti se zpracováním osobních údajů má. Aktivní formuláře v Quandě toto vše obstarají za Vás. Umožní Vám s uloženým kontaktem uložit i tento udělený souhlas, právní titul, účel zpracování osobních údajů a jeho platnost, tedy vše, co podle nového Nařízení je potřeba evidovat. Navíc Vám také pomohou ověřit vlastníka předávaných údajů, takže budete mít jistotu, kdo Vám souhlas uděluje. Více o tom, jak ověřit vlastníka předávaných kontaktů najdete v článku: "Double opt-in. Co je to a jak funguje?".

3 klíčové faktory, které ovlivňují, kolik nových kontaktů získáte

Dobrá zpráva je, že jsou zde pouze 3 klíčové faktory, které ovlivňují to, kolik nových kontaktů získáte.

Návštěvnost

Prvním faktorem je návštěvnost Vašich stránek. Nic neovlivní množství získaných nových kontaktů více, než to, kolik lidí přijde na stránku, na které máte umístěn formulář pro získání nových kontaktů.

Výměna

Druhým faktorem je to, co nabídnete jako výměnu za kontakt. Čím hodnotnější „věc“ nabídnete, tím více kontaktů získáte. Od zajímavého obsahu po slevy nebo jiného výhody, možností je celá řada. Vždy se musí jednat o něco unikátního, hodnotného a zajímavého.

Formulář

Třetím faktorem je obsah, vzhled a způsob zobrazení formuláře, pomocí kterého nové kontakty budete získávat. Toto je více technická otázka, ale správným zobrazením formuláře může počet nově získaných kontaktů až z trojnásobit. Více informací o vhodném zobrazení formuláře najdete v článku: "Animované formuláře. Automat na nové kontakty". Naopak nevhodně načasovaným zobrazením formuláře, můžete většinu lidí od předání kontaktu spolehlivě odradit.

Chcete mít skutečně jistotu, že to děláte správně?

Pokud chcete mít jistotu, že víte jak na to, rezervujte si své místo na přednášce: "Jak násobně zvýšit návštěvnost vašich stránek (bez placené reklamy) a získat co nejvíce nových kontaktů".

 

Máte další dotazy týkající se GDPR a Quandy? Pokud ano, napište nám na support@onquanda.com nebo nás kontaktujte na telefonu: +420 605 163 892.

Mějte se bez GDPRoblémově.

Jan Spáčil