Novinky v e-mail editoru a e-mailových kampaních

Novinky v Quandě

Novinky v e-mail editoru a e-mailových kampaních

Další balík updatů, tentokrát zaměřený na e-mailové kampaně a e-mail editor je tady. Přečtěte si tento článek, ve kterém vám představíme postupně všech 13 novinek.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Pojďme si jednotlivé novinky postupně představit. 

1. Titulek e-mailu můžete skrýt nejen na mobilu, ale nově i na PC

Nastavení titulku e-mailu
E-mail editor a nastavení pro skrývání titulku na mobilu anebo PC.

Titulek e-mailu je technicky první text v e-mailu, a proto se zobrazuje jako samostatný řádek v seznamu doručených e-mailů. Příjemce e-mailu tak vidí, kdo je odesílatelem, vidí předmět e-mailu a také jeho titulek. Na obrázku níže můžete vidět odesílatele, vpravo od něj předmět e-mailu a na druhém řádku titulek e-mailu. Toto zobrazení používá Outlook 365, ale různí e-mailoví klienti to mají různě. Někteří titulek nezobrazují vůbec, jiní jako třetí řádek za odesílatelem a předmětem e-mailu.

Zobrazení titulku e-mailu
Doručený e-mail na PC (Outlook 365).

Na mobilním telefonu pak tvoří titulek e-mailu třetí řádek textu.

Titulek e-mailu na mobilu
Doručený e-mail na mobilu.

V případě, že je zobrazení titulku skryto pro mobilní telefon i PC, při zobrazení e-mailu titulek není vidět. Pomocí tohoto nastavení tak dosáhnete toho, že je titulek vidět v seznamu doručených e-mailů, ale není vidět v otevřeném e-mailu, jak je vidět na obrázku níže.

Titulek e-mailu není vidět
Zobrazení e-mailu se skrytým titulkem.

Pro tvorbu titulku platí stejná pravidla jako pro tvorbu e-mailového předmětu. Více o tom, jak napsat titulek e-mailu si můžete přečíst v článku: "9 tipů, jak vytvořit správný titulek emailu"

Možnost nastavit skrývání titulku pro mobil anebo PC je nové nastavení, které najdete v Quanda e-mail editoru při editaci titulku. Umožní vám titulek e-mailu zobrazit pouze v seznamu doručených e-mailů. Jakmile příjemce e-mail otevře, ať už na mobilu nebo na PC, titulek bude skrytý.

 

2. Přidali jsme možnost nastavit vzhled pro ALT text obrázku

Nastavení alt textu
E-mail editor a nastavení vzhledu pro název obrázku (tzv. ALT text).

O této možnosti jsme vás již informovali v jednom z předcházejících e-mailů. Vše o nastavení a stylování tohoto ALT textu (názvu obrázku) najdete v tomto článku: "Nevidíte obrázky? Nevadí. Přečtěte si nadpis. Představujeme chytré řešení, když e-mailové programy brání načtení obrázků."

 

"Vyzkoušejte Quandu na 14 dnů zdarma až s 200 kontakty."

Vyzkoušet zdarma

 

3. Upravili jsme chování ikon pro kopírování, mazání a přesouvání textového bloku

Ikony pro text
Ikony pro mazání, kopírování a přesouvání textového bloku.

V textovém bloku se ikony pro kopírování, mazání a přesouvání bloku pohybují směrem dolů společně s textovým blokem. Tak, jak pokračujete v psaní, se ikony automaticky posouvají dolů a nebrání tak při práci s textem.

 

4. Rozšířili jsme ikony sociálních médií o Whatsapp a Xing. Přidali jsme ikonu pro rychlé volání.

Nové ikony sociálních medií a rychlé volání 

V obsahovém bloku s ikonami sociálních médií najdete nově ikony pro:

  • Whatsapp
  • Xing
  • Rychlé volání

Tyto ikony najdete ve všech provedeních barevných, černých i bílých, kulatých i čtvercových. Nově jsme taky o tyto odkazy rozšířili statistiky e-mailů. Ke všem ikonkám jsme přidali validace zadaného odkazu, e-mailu nebo telefonního čísla.

 

5. Zlepšili jsme generování náhledových obrázků šablony e-mailů

Vlastní správa šablon e-mailů
Zobrazení vlastních e-mailových šablon.

I ty nejsložitější šablony e-mailů budou mít přesný náhledový obrázek v seznamu vašich uložených šablon. (Použité fotografie osob v šablonách byly z důvodu ochrany osobních údajů rozostřeny dodatečně).

 

6. Stránku se šablonami jsme rozdělili na "Vlastní" a "Veřejné". Přidali jsme několik nových šablon.

Rozdělení stránky s e-mailovými šablonami
Stránka E-mial editor s náhledem uložených šablon e-mailů.

Vaše vlastní šablony, tak budou vždy nahoře. Všechny šablony, které pro vás vytváříme my, se nově zobrazí v části "Veřejné šablony" dole. Pokud začínáte a vlastní šablony ještě žádné nemáte, je sekce vlastních šablon skryta a zobrazí se až s uložením vaší první e-mailové šablony.

 

7. Rozšířili jsme DNS záznamy pro odeslání

Nastavení DNS záznamů pro odesílání
Stránka pro ověření nastvení DNS záznamů pro odesílání pro více odesílacích domén.

Rozšířili jsme původní nastavení DNS záznamů, a to nám umožnilo lépe kontrolovat, jak je s e-maily zacházeno při jejich doručování. E-maily odesíláné s tímto novým nastavením jsou méně často doručeny do hromadných složek nebo nevyžádané pošty, jsou méně často blokovány a odmítány.

Nastavení DNS záznamů má nově dvě části. První část s názvem "Ověření odesílatele" obsahuje záznamy, které nastavují a ověřují odesílací doménu, SPF a DKIM záznam. Druhá část s názvem "Nastavení odkazů v e-mailech" pak ve všech odkazech v e-mailu mění systémovou doménu "onquanda.com" za doménu vaši vlastní. Nahrazujeme ji odesílací doménou.

UPOZORNĚNÍ:
"Nastavení odkazů v e-mailech" je dostupné pouze v tarifu PROFESIONAL a vyšší.

Proč záznamy přidat?

  • odeslané e-maily jsou důvěryhodnější a lépe se doručují;
  • odeslané e-maily jsou častěji doručovány do primárních složek;
  • mnohem méně e-mailů je poštovními servery blokováno;
  • pokud používáte DMARC můžete přejít i na vyšší úroveň zabezpečení (z NONE na QUARANTINE).
  • příjemci vašich e-mailů vidí ve všech odkazech v e-mailu vaši doménu a odkaz je proto důvěryhodnější.

Zkontrolujte, prosím, co nejdříve, zda máte vše nastaveno v pořádku. Pokud na stránce ... / Nastavení / Ověření domén & DNS vidíte na řádcích s novými záznamy zelené fajfky, vše je v pořádku. Pokud tam vidíte oranžové vykřičníky, je potřeba tyto záznamy co nejdříve nastavit.

Jak při nastavení postupovat?

  1. Přihlaste se do Quandy.
  2. Přejděte na stranu "... / Nastavení / Ověření domén & DNS".
  3. V nové záložce se přihlaste na stránku služby (tam, kde máte vaši doménu zaregistrovanou), která spravuje DNS záznamy k vaší odesílací doméně. Vaši doménu můžete mít registrovanou např. u Active24, Forpsi apod. Přihlaste se na stránku této služby a v nastavení DNS záznamů vytvořte 3 CNAME záznamy (popř 6 CNAME záznamů) ke každé odesílací doméně, které najdete na stránce "... / Nastavení / Ověření domén & DNS" v Quandě.
  4. Jakmile budete mít tyto záznamy nastaveny, klikněte na stránce "... / Nastavení / Ověření domén & DNS" na tlačítko "Zkontrolovat nastavení DNS záznamů". Může trvat i několik hodin, než je možné DNS záznamy ověřit.
  5. Pokud je vše v pořádku, objeví se vám u domény zelené fajfky.
  6. Tento postup opakujte pro všechny vaše odesílací domény.
  7. Pokud se Vám nepodaří záznamy nastavit nebo nastavení ověřit nebo si vůbec nevíte rady zavolejte nám na telefon naší podpory: +420 605 163 892 nebo nám napište na support@onquanda.com

 

8. Na straně Odeslání je nově vidět zvolený odesílatel i po odeslání kampaně

Quanda - Odeslání
Stránka "Odeslání" po odeslání e-mailové kampaně s viditelným odesílatelem.

Nastavený odesílatel kampaně je na stránce odeslání vidět i po odeslání kampaně. Pokud chcete i zpětně ověřit, kdo byl odesílatelem kampaně a zvolili jste nastavení odesílatele "Manuálně", pak zvolený odesílatel zůstává nově zobrazený i po odeslání kampaně.

 

"Vyzkoušejte Quandu na 14 dnů zdarma až s 200 kontakty."

Vyzkoušet zdarma

 

9. Stránky pro odhlášení a ověření adresy pomocí double opt-in mají nový vzhled a vaše logo


Stránka pro odhlášení.

Stránku pro odhlášení jsme upravili a doplnili vaše logo. Pokud ho na stránce nevidíte, přidejte si ho v ... / Nastavení / Kontaktní údaje. Stránka je tak mnohem přehlednější s výraznými tlačítky pro potvrzení odhlášení.

Potvrzení odhlášení
Stránka s potvrzením odhlášení

Na této straně, která se zobrazí jako potvrzení odhlášení, jsme zvýraznili informaci o úspěšném odhlášení a odstranili tlačítko, které dříve směrovalo zpět na vaše stránky. Pokud se příjemce rozhodne odhlásit, celý proces se snažíme maximálně zjednodušit. Je mnohem lepší, když se lidé odhlásí, než když označí váš e-mail jako spam. Proto celý proces musí být jednoduchý a přehledný.

Ověření pomocí double opt-in
Stránka pro potvrzení ověření e-mailové adresy pomocí Double opt-in

Zmodernizovali jsme také stránku, kterou váš odběratel uvidí, pokud vyplní a odešle formulář, který ověřuje vlastníka zadané e-mailové adresy pomocí tzv. Double opt-in a v ověřovacím e-mailu, který obdrží, klikne na ověřovací odkaz. Stránka má nový vzhled a přidali jsme také vaše logo. Co to přesně je a jak funguje double opt-in, se dočtete v článku na našem blogu s názvem: "Double opt-in. Co je to a jak funguje?"

 

10. Rozšířili jsme kontrolu nastavených podmínek v e-mailové automatizaci

Neplatná automatizace
Upozornění na deaktivaci podmínky automtaiazce.

Nově kontrolujeme, zda máte v kampani stále odkaz, který je součástí automatizace. Pokud ho změníte nebo odstraníte, Quanda vás upozorní, že je potřeba zaktualizovat také podmínku automatizace.

 

11. Přesunuli jsme pole pro výběr účelu zpracování osobních údajů ze stránky "Nastavení" na stránku "Příjemci" do "Podrobného filtru".

Nastavení e-mailové kampaně
Pole "Nastavit příjemce podle účelu zprac. os. údajů" přesunuto na stranu "Příjemci".

Ze stránky „Nastavení“ jsme odstranili políčko "nastavit příjemce, podle účelu zpracování osobních údajů" a přesunuli ho do "podrobného filtru kontaktů" na straně "Příjemci".

Podrobný filtr kontaktů
Pole "Účel zpracování osobních údajů" v podrobném filtru kontaktů.

 

12. V e-mailových seriálech, kampaních s A/B testováním a logických e-mailových kampaních zobrazujeme Název kampaně na straně "E-mail e-ditor" i po odeslání kampaně.

Název e-mailové kampaně
Název kampaně zobrazený v projektové lište.

Pokud se od e-mailové kampaně prokliknete z "Analýzy odkazů" (dostupná pouze v tarifu PRO a vyšší) uvidíte na stránce "E-mail editor" také název kampaně, pomocí kterého můžete kampaň snadněji nalézt v seznamu e-mailů.

Název kampaně je však viditelný vždy po odeslání jak e-mailového seriálu, kampaně s A/B testováním nebo logické e-mailové kampaně.

 

13. Statistiky odeslaných e-mailů jsme rozšířili v části "Příjemci, kteří označili váš e-mail jako SPAM" o výpis důvodu označení.

Označení SPAM
Zobrazení důvodů ozančení e-mailů jako SPAM.

Z tohoto „důvodu“ tak rychle zjistíte, zda váš e-mail, označený jako SPAM, označil přímo příjemce vašeho e-mailu nebo k jeho označení jako SPAM došlu již při doručování e-mailu a byl z tohoto důvodu odmítnutý poštovním serverem a nedoručený.

 

MOHLO BY VÁS TAKY ZAJÍMAT:

Jak napsat předmět emailu. Detailní průvodce, který nebudete chtít, aby četla vaše konkurence.

nebo

8 chyb, které ohrožují míru prokliku vašeho newsletteru

 

"Vyzkoušejte Quandu na 14 dnů zdarma až s 200 kontakty."

Vyzkoušet zdarma