Automatizace formulářů v Quandě usnadňují práci se získáváním kontaktů nebo jejich registrací na akce a události. Kontaktům můžete přiřazovat štítky, zasílat potvrzující e-maily podle akce, nebo si můžete nechat poslat informaci o tom, že byl formulář vyplněný. O automatizacích e-mailových kampaní jsme psali v minulém článku. Návod na automatizace formulářů najdete níže.
1. Zaslání e-mailu s informacemi z vyplněného formuláře kolegovi (nebo sobě)
Pokud v Quandě využíváte aktivní formuláře, můžete kromě zaslání e-mailu s potvrzením nastavit také zaslání e-mailu vašemu kolegovi (nebo vám) s informacemi o kontaktu, který formulář vyplnil.
K takovému nastavení je zapotřebí aby:
- váš kolega (nebo vy) byl přidaný jako uživatel Quandy
- políčka ve formuláři odpovídala datům, která do něj lidi vypisují (například aby po jméno opravdu obsahovalo jméno apod.)
Nejdříve je zapotřebí připravit Transakční e-mail (viz postup č.1 v našem prvním článku). Pak stačí vyplnit obsah emailu tak, aby v něm byly údaje, které kontakt vyplnil do formuláře:
- Napište takový text, aby váš kolega (nebo vy) poznal, o jaký formulář se jedná
- Přidejte políčka personalizace - tato políčka budou obsahovat údaje, které kontakt vyplnil do formuláře (viz nahrávka níže)
- Poté transakční e-mail uložte a aktivujte podle návodu na začátku tohoto článku.
Nakonec nastavte Automatizaci ve formuláři:
- Přejděte do formuláře a poté do sekce Automatizace
- Klikněte na přidat podmínku
- Zadejte její název a kdy má být splněna (ve formuláři lze nastavit splnění pouze na základě odeslání formuláře)
- Poté zadejte, za jak dlouho se má e-mail odeslat (například za 1 minutu)
- Jako akci, která se má stát, nastavte "odeslat e-mail uživateli" (uživatelem se myslí administrátor v Quandě, tedy vy nebo kolega)
- Zvolte uživatele (sebe nebo svého kolegu), kterému má e-mail přijít)
- Zvolte e-mail, který má přijít a uložte
2. Odeslání e-mailu kontaktu, který formulář vyplnit
Pro odeslání e-mailu kontaktu, který jej vyplnil, postupujete podobně, jako v bodě č. 1.
- Vytvořte Transakční e-mail s textem, který chcete, aby danému kontaktu přišel (poděkování, potvrzení účasti, detaily o akci apod.)
- E-mail aktivujte
- Přejděte do aktivního formuláře, do sekce Automatizace
- Klikněte na Přidat podmínku
- Podmínku pojmenujte, natavte čas, za který se má daná akce stát
- Jako akci nastavte "odeslat e-mail"
- Vyberte nachystaný transakční e-mail
- Uložte
3. Přiřazení štítku kontaktu, který formulář odeslal
V aktivních formulářích je zapotřebí vždy přiřadit štítek kontaktu, který formulář odeslal. Je to z toho důvodu, abyste později měli možnost vždy vyfiltrovat kontakty, které daným formulářem prošly. Štítek lze přiřadit během několika kliků:
- Přejděte do aktivního formuláře, do sekce Automatizace
- Klikněte na Přidat podmínku
- Podmínku relevatně pojmenujte
- Nastavte, že se má za 1 minutu přiřadit štítek (viz video níže)
- Vyberte daný štítek (popřípadě jej vytvořte)
- Uložte
Takto nastavená automatizace přiřadí všem, kdo odeslali vyplněný formulář, daný štítek. Podmínek můžete přidat kolik potřebujete, můžete tedy zasílat více autmatických e-mailů