Jak využít automatizace formulářů naplno

Získávání kontaktů

Jak využít automatizace formulářů naplno

Používáte aktivní formuláře? Usnadněte si práci a nastavte si automatické odpovědi, potvrzení nebo informaci o jeho vyplnění.

  • Veronika Jandová
  • Autor

  • Veronika Jandová

Automatizace formulářů v Quandě usnadňují práci se získáváním kontaktů nebo jejich registrací na akce a události. Kontaktům můžete přiřazovat štítky, zasílat potvrzující e-maily podle akce, nebo si můžete nechat poslat informaci o tom, že byl formulář vyplněný. O automatizacích e-mailových kampaní jsme psali v minulém článku. Návod na automatizace formulářů najdete níže.

 

1. Zaslání e-mailu s informacemi z vyplněného formuláře kolegovi (nebo sobě)

Pokud v Quandě využíváte aktivní formuláře, můžete kromě zaslání e-mailu s potvrzením nastavit také zaslání e-mailu vašemu kolegovi (nebo vám) s informacemi o kontaktu, který formulář vyplnil. 

K takovému nastavení je zapotřebí aby:

  • váš kolega (nebo vy) byl přidaný jako uživatel Quandy
  • políčka ve formuláři odpovídala datům, která do něj lidi vypisují (například aby po jméno opravdu obsahovalo jméno apod.)

 

Nejdříve je zapotřebí připravit Transakční e-mail (viz postup č.1 v našem prvním článku). Pak stačí vyplnit obsah emailu tak, aby v něm byly údaje, které kontakt vyplnil do formuláře: 

  1. Napište takový text, aby váš kolega (nebo vy) poznal, o jaký formulář se jedná
  2. Přidejte políčka personalizace - tato políčka budou obsahovat údaje, které kontakt vyplnil do formuláře (viz nahrávka níže)
  3. Poté transakční e-mail uložte a aktivujte podle návodu na začátku tohoto článku.

 

Nakonec nastavte Automatizaci ve formuláři:

  1. Přejděte do formuláře a poté do sekce Automatizace
  2. Klikněte na přidat podmínku
  3. Zadejte její název a kdy má být splněna (ve formuláři lze nastavit splnění pouze na základě odeslání formuláře)
  4. Poté zadejte, za jak dlouho se má e-mail odeslat (například za 1 minutu)
  5. Jako akci, která se má stát, nastavte "odeslat e-mail uživateli" (uživatelem se myslí administrátor v Quandě, tedy vy nebo kolega)
  6. Zvolte uživatele (sebe nebo svého kolegu), kterému má e-mail přijít)
  7. Zvolte e-mail, který má přijít a uložte

Interní mail

 

2. Odeslání e-mailu kontaktu, který formulář vyplnit

 Pro odeslání e-mailu kontaktu, který jej vyplnil, postupujete podobně, jako v bodě č. 1. 

  1. Vytvořte Transakční e-mail s textem, který chcete, aby danému kontaktu přišel (poděkování, potvrzení účasti, detaily o akci apod.)
  2. E-mail aktivujte
  3. Přejděte do aktivního formuláře, do sekce Automatizace
  4. Klikněte na Přidat podmínku
  5. Podmínku pojmenujte, natavte čas, za který se má daná akce stát
  6. Jako akci nastavte "odeslat e-mail"
  7. Vyberte nachystaný transakční e-mail
  8. Uložte

 

3. Přiřazení štítku kontaktu, který formulář odeslal

V aktivních formulářích je zapotřebí vždy přiřadit štítek kontaktu, který formulář odeslal. Je to z toho důvodu, abyste později měli možnost vždy vyfiltrovat kontakty, které daným formulářem prošly. Štítek lze přiřadit během několika kliků:

  1. Přejděte do aktivního formuláře, do sekce Automatizace
  2. Klikněte na Přidat podmínku
  3. Podmínku relevatně pojmenujte
  4. Nastavte, že se má za 1 minutu přiřadit štítek (viz video níže)
  5. Vyberte daný štítek (popřípadě jej vytvořte)
  6. Uložte

Přidání štítku

 

Takto nastavená automatizace přiřadí všem, kdo odeslali vyplněný formulář, daný štítek. Podmínek můžete přidat kolik potřebujete, můžete tedy zasílat více autmatických e-mailů