Mezi řečí na chatu i zaplatíte: Těšte se na WhatsApp Pay

Quanda koktejl

Mezi řečí na chatu i zaplatíte: Těšte se na WhatsApp Pay

Zaplatit může být stejně jednoduché jako odeslat zprávu – o tom se těsně před koncem roku přesvědčili uživatelé platforem z rodiny Facebooku v USA. A my ostatní to možná vyzkoušíme už letos. Mark Zuckerberg slibuje globální rozšíření funkce WhatsApp Pay.

  • Denisa Kmeťová
  • Autor

  • Denisa Kmeťová

Od listupodu 2019 již zapltíte pomocí Facebook Pay

Možná jste v listopadu 2019 zaznamenali zprávu o novince na Facebooku a Messengeru. Nová služba Facebook Pay má usnadnit život jejich uživatelům. Mohou pohodlně online poslat peníze svým přátelům, zaplatit za hru, přispět na charitativní projekty či nakoupit na Marketplace a vybraných stránkách. Stačí mít zadanou platební kartu nebo PayPal účet. Chcete známému vrátit dluh? Nepotřebujete zjišťovat bankovní spojení, prostě kliknete na ikonu v chatu a peníze jsou na cestě. Převody jsou bez poplatků, ať už peníze přijímáte, nebo odesíláte.

Zatímco kolem jiného ambiciózního projektu Facebooku, plánované kryptoměny Libra, začalo být rušno ještě dřív, než vůbec spatřila světlo světa, reakce na systém Facebook Pay byly vlažné. A ticho po pěšině je i po jeho zavedení, mnoho zpráv či hodnocení úspěšnosti není dosud k dispozici. Facebook Pay je zatím možné využívat jen v USA, termín spuštění v Evropě není znám.

WhatsApp Pay během několika měsíců

WhatsApp Pay
Obrázek: Foto: Freepik.com

Do budoucna se počítá s integrováním platebního nástroje také na Instagram a WhatsApp. A právě u poslední jmenované aplikace ta budoucnost nemusí být až tak vzdálená. V prezentaci pro investory generální ředitel Mark Zuckerberg uvedl, že WhatsApp Pay by mohl být – dokonce globálně – spuštěn během několika příštích měsíců. Novou platební funkci ve zkušebním provozu již dříve úspěšně otestovalo více než milion uživatelů v Asii, kde je aplikace WhatsApp velice populární.

Výhody, jako je jednoduché ovládání, digitální platby Facebooku bezesporu mají. Otázkou zůstává, zda převáží nad riziky. Zdrženlivost odhadů má své opodstatnění. Na Facebook stále padá stín skandálů s ochranou osobních údajů uživatelů. Opakované úniky dat vyvolávají oprávněné pochybnosti, zda používání tak citlivé funkce, jakou jsou finanční transakce, bude skutečně bezpečné. Facebook sice slibuje, že informace o platbách se ke třetím stranám nedostanou, sám je však může využít k cílení reklam. Prostě o vás bude vědět zase o něco víc…

 

Pokud se vám článek líbil, nechte nám komentář. Milujeme komentáře!

Držím vám palce!
Denisa Kmeťová

 

Mohlo by vás taky zajímat:

Kde najít kvalitní fotografie pro váš e-mail marketing zdarma

nebo

Jak si nachystat a uložit šablonu e-mailu