Proč je e-mail ideálním nástrojem v krizových obdobích

Quanda koktejl

Proč je e-mail ideálním nástrojem v krizových obdobích

Předchozí náročné měsíce jednoznačně prokázaly, že bez ohledu na obor podnikání je komunikace se zákazníky v čase krize zásadní a starý dobrý e-mail má stále své přednosti.

  • Denisa Kmeťová
  • Autor

  • Denisa Kmeťová

E-mail je důvěryhodný a téměř všem dostupný

Obrázek: zdroj - Ilustrace: Freepik.com

Možná si řeknete, proč se v době, kdy máte k dispozici tolik moderních komunikačních nástrojů, vracet k „dinosaurovi“, jako je e-mail. Přesto dala řada společností přednost e-mailu před DM (přímými zprávami), chaty a řadou dalších novějších technologií. Je dostupný téměř všem a hlavně – lidé k němu mají důvěru a působí na ně velmi autenticky.

Podle odhadů jsou na světě více než 4 miliardy uživatelů e-mailu. Přestože se liší věkem i zaměstnáním, většina z nich kontroluje svůj e-mail několikrát denně. A studie prokázaly, že značná část lidí preferuje komunikaci s firmami pomocí e-mailu, nikoli prostřednictvím telefonu nebo sociálních sítí apod. Pro úspěšnost e-mailové komunikace je samozřejmě nutná vysoká míra personalizace a správné naplánování tak, aby zprávy dorazily k zákazníkům v ten pravý čas.

Během krize se ukázal e-mail jako jeden z nejefektivnějších komunikačních nástrojů

Stejně zásadní jako rozesílání informací na počátku korona krize je pokračovat v komunikaci i nadále, informovat zákazníky o změnách a plánech s ohledem na nové okolnosti, dávat jim pocit podpory, ukázat empatii. To jsou kroky, které mohou pomoci firmě přežít v dlouhodobém horizontu. Společnosti, které během krize komunikují se svými zákazníky nejefektivněji, se vrátí nahoru jako první, až se situace zcela ustálí.

E-maily mají svou specifickou a nezastupitelnou roli v komunikační strategii. Autentická, relevantní a opravdu velice osobní komunikace zůstane důležitější než kdy jindy. A ti, kteří do ní investovali čas a energii, udělali velký krok správným směrem – k zajištění loajality zákazníků.

 

Pokud se vám článek líbil, nechte nám komentář. Milujeme komentáře!

Držím vám palce!
Denisa Kmeťová

 

Mohlo by vás taky zajímat:

Jak na newsletter aneb tři klíče k úspěchu

nebo

Proč kupované databáze smrdí?