Nová tvář marketingu již nemusí být tak dokonalá
Obrázek: Foto: Freepik.com
Stylizované fotky a vyretušovaná idylka ve feedu už fanoušky neláká. Letos se ještě výrazněji projeví tzv. „no edit“ trend. Autentický vzhled, to je to, co značkám přivede followery a marketérům ušetří tisíce z rozpočtu za nákladné produkce a postprodukce. Použitím speciálních filtrů vytvoříte dojem přirozené fotografie s minimem úprav. A při propagaci se nebojte místo modelek a drahých kampaní zapojit do hry skutečné zákazníky a jejich snímky s vašimi produkty. Důvěryhodnost podobných příspěvků je v očích fanoušků prokazatelně mnohem vyšší.
Ve Spark AR Studio může každý vytvářet vlastní efekty
Vyumělkovaným fotografiím odzvonilo, ale zábavné AR filtry minulý rok uživatele Instagramu pobavily a obohatily příspěvky ve Stories. Ve Spark AR Studio může každý uživatel vytvářet vlastní efekty a sdílet je se svou komunitou. Ale augmentovaná realita není jen o zábavě. Instagram představil také uzavřenou beta verzi AR Shopping, která značkám umožňuje vytvářet filtry, pomocí nichž si fanoušci mohou „vyzkoušet“ produkty před jejich nákupem. Jednoduše řečeno – potenciál využití AR pro e-commerce bude v letošním roce narůstat.
Pro nárůst konverzí dělá Instagram ostatně řadu dalších kroků. Po nákupní službě Checkout (nakupování přímo v aplikaci) spustil také funkci Shopping from Creators, která umožňuje vlivným tvůrcům přidávat k jejich příspěvkům nákupní značky. Followeři pak mohou na značku kliknout a produkt rovnou zakoupit, aniž by museli aplikaci Instagram opustit. Obě funkce jsou zatím k dispozici jen vyvoleným značkám v USA, ale předpokládá se, že je Instagram v roce 2020 uvolní pro další značky, v ideálním případě pro všechny.
Tyto nástroje jsou přirozeně jako stvořené pro rozvoj influence marketingu. A nahrává mu také nová platforma, která má propojit influencery se značkami, které chtějí sponzorovaný obsah na Instagramu. Vybraní tvůrci získají přístup k Brand Collabs Manager na Facebooku, kde mohou nasdílet údaje ze své analytiky, engagement rate a specifikovat, o jaká témata či oblasti mají při vytváření obsahu zájem. Značky si pak díky těmto údajům mohou snadno vyhledat a oslovit vhodné partnery.
Pokud se vám článek líbil, nechte nám komentář. Milujeme komentáře!
Držím vám palce!
Denisa Kmeťová
Mohlo by vás taky zajímat:
Kde najít kvalitní fotografie pro váš e-mail marketing zdarma
nebo
Jak si nachystat a uložit šablonu e-mailu