Jak napsat předmět emailu. Detailní průvodce, který nebudete chtít, aby četla vaše konkurence.

Email marketing

Jak napsat předmět emailu. Detailní průvodce, který nebudete chtít, aby četla vaše konkurence.

Jedna z klíčových věcí při rozesílání emailů je docílit toho, aby příjemce vašeho emailu tento e-mail otevřel a přečetl. Předmět vašeho emailu je jedna z prvních věcí, kterou si příjemce zprávy přečte. Pokud se vám podaří vytvořit takový předmět emailu, který přiměje adresáta tento váš email otevřít a přečíst, máte vyhráno.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Vaši zákazníci dostávají mnoho emailů každý den. Mnoho z těchto emailů vůbec neotevřou a rovnou je vymažou. Důvod může být takový, že daný email obsahuje pochybný předmět, který vypadá jako spam (nevyžádaný email), snaží se hned něco prodat nebo působí jako nátlak, je nezajímavý nebo nudný.

Vaším prvním úkolem je tedy vytvořit takový předmět emailu, kterým docílíte toho, že adresát váš email okamžitě po jeho obdržení nevymaže.

 

Jak napsat předmět emailu

Přečtěte si 8 způsobů a 4 tipy, jak napsat předmět emailu a co nejlépe ho vyladit. Chcete konkrétní příklady, které můžete hned použít? Vyplňte e-mail a my Vám je obratem zašleme!

 

Položte otázku

Jeden z nejlepších způsobů, jak získat pozornost, je položit otázku. Položte otázku, která má vztah k lidem, se kterými komunikujete. Lidé jsou zvědaví a budou se snažit najít odpověď na otázku, kterou jste jim položili. Otevřou váš email a odpověď budou hledat právě zde. Pokud použijete tento typ předmětu, vždy se ujistěte, že lidé najdou ve vašem emailu na tuto otázku odpověď.

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

Začněte slovem „Jak”

Když svůj email začnete slovem „Jak“, okamžitě útočíte na zvědavost lidí, kterým email posíláte. Kdo by nechtěl být efektivnější, úspěšnější, krásnější, bohatší atd. Pozor jen na to, aby předmět emailu nebyla ta nejzajímavější věc ze všeho, co posíláte. Pokud nalákáte příjemce vašich emailů na návody, postupy nebo tipy, ujistěte se, že tomu odpovídá i další obsah. Sebekriticky se podívejte na obsah emailu, popřípadě obsah přistávací stránky, a ujistěte se, že lidem dáváte skutečně hodnotnou věc.

Podle předmětu emailu si totiž lidé nastavují svá očekávání.

A když je zklamete, nezapomenou na to. Vzpomínáte si, jak jste se cítili při návštěvě kina, kam jste vyrazili na základě ukázky, kterou jste před časem viděli, a na konci filmu jste si uvědomili, že ta ukázka byla to nejzajímavější? Moje kamarádka si nedávno na email stáhla zaručené tipy, jak zhubnout. Vypadalo to skvěle až do chvíle, než přišel email. V něm pak bylo stručně řečeno toto: „Méně jezte a více se hýbejte.“ Určitě je to pravda, ale očekávání bylo jiné. Odhlásila se a už nikdy další emaily od této firmy nechce ani vidět. 

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

Použijte kontroverzi

Využijte kontroverzi, tedy protichůdné názory týkající se témat, o kterých víte, že vaše příjemce budou zajímat. Tento způsob opět útočí na lidskou zvědavost a touhu přijít věcem „na kloub“. Kde je pravda? Jak to vlastně je? To jsou otázky, které lidi napadnou, když si přečtou takový předmět emailu, a budou chtít znát odpověď.

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

Napište „to, co to je“

Často nejlépe funguje, když jednoduše hned v předmětu řeknete to, co chcete, aby se příjemce vašeho emailu dozvěděl. Pokud vás příjemce zná, přímočarý a jednoduchý předmět častokrát udělá dobrou službu. 

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

Peníze a velká jména

Pokud se vám podaří do předmětu dostat peníze, anebo nějaké známé velké jméno, jste na dobré cestě k přečtení celého vašeho emailu. Závratné sumy, jména známých osobností nebo velkých firem vždy přitahovaly pozornost a přitahují ji stále. Možnost snadněji vydělat peníze, nebo o ně nepřijít, je stále silnou motivací otevřít váš email a začíst se do jeho obsahu.

Použijte předmět s čísly

Tento typ předmětů si stále drží svou oblíbenost a používá se velmi často, a to nejen jako předmět emailů. Podívejte se na titulní stránky časopisů. Titulky s čísly se to tam jen hemží. Dobře se pamatují, dávají věcem systém a přehlednost. Věděli jste, že top je číslovka 10? 

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

Vzbuďte zvědavost

Vytvořit tento typ předmětu vyžaduje trochu kreativity. Když to uděláte dobře, okamžitě zvýšíte zvědavost lidí, kterým emaily posíláte. Nezapomeňte tuto zvědavost „ukojit“ a zveřejnit příslušné informace v rozsahu a kvalitě, které odpovídají takto atraktivnímu předmětu emailu. 

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

Vytvořte nevyhnutelnost

Pokud se vám podaří navodit situaci, ve které lidé cítí nutkání něco udělat, podařilo se vám u nich vytvořit něco, čemu říkáme nevyhnutelnost. Ta může být skutečná, nebo jen v rovině vašeho přání. Když lidem napíšete, aby udělali něco ihned, je to pouze vaše přání. Pokud však tuto naléhavost doplníte o konkrétní termín a možnost něco získat, podaří se vám vytvořit nevyhnutelnost reálnou. Tímto způsobem nepřesvědčíte někoho, kdo danou věc nechce a nepotřebuje, aby si ji koupil. Ale ti, kteří danou věc chtějí nebo o ni uvažují, ale s nákupem váhají, na ty to platit bude. 

Příklady takových předmětů vám rádi zašleme na e-mail, stačí vyplnit formulář.

 

"Vyzkoušejte Quandu na 14 dnů zdarma až s 200 kontakty."

Vyzkoušet zdarma

 

4 tipy, jak předmět emailu ještě více vyladit

Personalizace

Čím více bude mít příjemce vašeho emailu pocit, že mluvíte přímo k němu, tím efektivnější vaše komunikace bude. Váš předmět emailu můžete rozšířit o oslovení. Když lidé dostanou email, v jehož předmětu je jejich jméno, ze zvědavosti takový email téměř vždy okamžitě otevřou. Pokud použijete personalizaci, vyhněte se nesprávným tvarům oslovení. Předmět: „Speciální nabídky vám na míru Petr“ bude asi spíše k smíchu, než že by vám pomohl s otevřením emailu. Proto vždy používejte oslovení v gramaticky správném tvaru a podle toho, komu email adresujete, zvolte příjmení nebo křestní jméno.
S personalizací to nepřehánějte. Pokud příjemci vašich emailů očekávají, že jim budete vykat a oslovovat je pomocí příjmení, vyhněte se tykání a příliš žoviálnímu způsobu komunikace. V cestovní kanceláři pro seniory určitě nepochodíte s předmětem typu: „Čau Marie, jak je? Co takhle nějaký zajímavý trip za cool cenu?“ Připojuji několik příkladů. Místo „x“ si můžete doplnit číslo a místo slova v závorce si doplňte to, co se týká vašeho podnikání a oblasti zájmů lidí, kterým email posíláte.

  • „Pane Novotný, přihlaste se ještě dnes. Zbývají poslední 2 volná místa.“
  • „Pospěšte si Martino, výprodej s 50% slevami končí dnes o půlnoci.“
  • „Paní Volná, také nestíháte? X způsobů, jak si zjednodušit (činnost).“

Nezapomeňte na: „Je uvnitř něco pro mě?“

Když člověk dostane email, jako první udělá to, že se zeptá sám sebe: „Je v tomto emailu něco pro mě?“, „Co z toho budu mít já?“ V tuto chvíli se rozhodne, zda váš email otevře, odloží na později nebo vymaže. Pokud tedy předmět neobsahuje něco, co příjemce přesvědčí, že se vyplatí email otevřít a věnovat mu svůj drahocenný čas, volba, co dál s emailem, je jasná.

Žádné triky nebo finty

Váš hlavní úkol při rozesílání hromadných emailů je docílit toho, aby příjemce otevřel i ten další email.
Pokud příjemce vašeho emailu zmanipulujete k tom, aby váš email otevřel, a ten je jeho obsahem nakonec zklamán nebo rozhořčen, příště to budete mít o to těžší. A pokud to vašim příjemcům uděláte opakovaně, odhlásí se a vy ztratíte možnost být s nimi v komunikaci. Tvořte kreativní předměty, které lidem pomohou dostat se k informacím, které posíláte, ne ale za každou cenu.

Nezapomeňte na A/B testování

A/B testování je moderní typ automatické emailové kampaně, který vám pomůže vyladit předmět emailu (a nejen to). Předmět vašeho emailu tak můžete testovat v reálném čase na skutečných příjemcích. Jak to funguje? Vytvoříte email včetně jeho předmětu. Této verzi budeme říkat verze A. Následně email zkopírujete a vznikne verze B. V této verzi (B) změníte pouze předmět. Jinak celý email necháte totožný s verzí A. Vyberete si testovací skupinu příjemců a nastavíte, podle čeho se má vybrat vítězná varianta emailu. V tomto případě se vítězná varianta vybere podle % otevření, jelikož předmět emailu ovlivňuje zejména tuto statistiku. Quanda se pak o vše už postará sama. Na náhodně zvolené dvě skupiny příjemců rozešle testovací emaily a po uplynutí nastaveného času určeného ke sběru statistik automaticky vyhodnotí vítěznou variantu, a tu pak odešle zbývajícímu počtu příjemců. V reálném čase tak můžete vidět, který předmět byl účinnější, a najít slova a kombinace slov, které na vaše zákazníky nejvíce fungují. Je to vzrušující hra, která vás bude nejen bavit, ale velmi pozitivně ovlivní výsledky vašich emailů.

Bez ohledu na to, jaký způsob zvolíte, vytvoření dobrého předmětu se vyplatí věnovat čas a vše důkladně otestovat.

Držím vám palce!

Jan Spáčil