x
Jak na e-mailové automatizace

Email marketing

Jak na e-mailové automatizace

Minulý rok jsme spustili v Quandě novinku - e-mailové automatizace. Ve všech tarifech Premium tak nyní máte možnost na základě nastavených podmínek přiřazovat štítky a odesílat navazující e-mailové kampaně.

  • Veronika Jandová
  • Autor

  • Veronika Jandová

E-mailové automatizace v Quandě usnadňují práci s kontakty. Kontaktům můžete přiřazovat štítky podle různých podmínek, zasílat navazující e-mailové kampaně podle akce, kterou udělali a tím získávat nové zákazníky nebo poptávky. V případě aktivních formulářů, které jsou také k dispozici ve všech Premium tarifech, můžete automatiace navíc využít i pro automatické zaslání zprávy kolegovi s informací o vyplnění formuláře. Automatizace formulářů a dotazníků najdete v navazujících článcích v příštích dnech.

Co se změnilo v automatizacích e-mailů a jak s automatizacemi pracovat?

 

1. Zaslání navazující e-mailové kampaně na základě podmínky

K nastavení zasílání navazujících e-mailů je potřeba nastavit dvě věci: transakční e-mail (kampaň) podmínku v kampani. Zde je návod, jak na to:

Vytvoření transakční kampaně = e-mailu, který bude zaslán na základě splnění podmínky (jedná se tedy o ten navazující e-mail)

  1. Přejděte do Quandy a klikněte na záložku Transakční e-maily
  2. Vytvořte nový transakční e-mail
  3. Vyplňte Nastavení tak, jak jste zvyklí z jednoduchých kampaní. Účel zpracování kampaně vybírejte pečlivě tak, aby obsáhl všechny kontakty, na které má daný e-mail chodit. Pokud budou mít kontakty jiný účel zpracování osobních údajů, než jaký nastavíte v kampani, kampaň jim nepřijde.
  4. V transakčních kampaních není zapotřebí vybírat příjemce, ti jsou vybráni automaticky na základě splnění podmínky
  5. V e-mail editoru proklikněte "Název e-mailu č.1" a dál e-mail vytvořte tak, jako v jednoduché kampani
  6. Až vše vytvoříte a nastavíte k Vaší spokojenosti, vše uložte a přejděte na záložku Odeslání. Zde kampaň aktivujte:

Quanda - automatizace

 

Nastavení podmínky v jednoduché e-mailové kampani:

  1. Vytvořte e-mailovou kampaň tak, jak jste zvyklí.
  2. Až budete mít kampaň nastavenou, vybrané příjemce a vytvořený obsah, přejděte na záložku Automatizace.
  3. Klikněte na přidat podmínku
  4. Nastavte název podmínky a na základě jaké akce se považuje podmínka za splněnou
  5. Nastavte jednotu a hodnotu, za kterou se má "něco" stát (například za 1 hodinu)
  6. Nastavte co se má stát (přiřadit štítek nebo odeslat e-mail) - v tomto případě vyberte odeslat e-mail
  7. Vyberte transakční e-mail, který jste si předem připravili a aktivovali
  8. Po uložení je podmínka nastavená a aktivní

 

2. Nastavení automatického přiřazení štítku na základě splnění podmínky

Automatické přiřazení štítků můžete využít například pro označení kontatků, které projevili zájem o určitou nabídku (například klikli na nějaké tlačítko), pro třídění kontaktů podle toho, jestli váš e-mail otevřeli nebo ne nebo jakékoliv jiné třídění, které vám pomůže zasílat relevantnější e-maily vašim kontaktům.

  1. Přejděte do sekce Automatizace
  2. Klikněte na Přidat podmínku
  3. Podmínku pojmenujte, nastavte na základě jaké akce se splní a kdy se má provést přiřazení štítku
  4. Vyberte štítek a nebo jej rovnou vytvořte (a pak vyberte)

 

 

Diskuze