9 tipů, jak vytvořit správný titulek emailu

Email marketing

9 tipů, jak vytvořit správný titulek emailu

Věděli jste, že titulek emailu je jedna ze tří nejdůležitějších věcí, která ovlivňuje otevíratelnost emailů? Přečtěte si, co je to titulek emailu, proč je dobré titulek používat a jak napsat co nejefektivnější titulek.

  • Karolína Horáková
  • Autor

  • Karolína Horáková

Co je to titulek nebo−li takzvaný „preheader“?

Titulek je krátký text (z obsahu emailu), který můžete vidět hned pod předmětem emailu, v seznamu e-mailů ve vaší emailové schránce (hlavně na mobilních telefonech, novějších verzích Outlooku, Gmailu apod.). Můžete si ho představit jako druhý předmět e-mailu. Můžete proto použít stejné strategie jako v případě předmětu e-mailu.

Titulek slouží k tomu, aby napověděl, o čem email je, a vybídl příjemce k jeho otevření. Přidejte užitečné informace nebo konkrétní informace o obsahu emailu. Titulek je velmi vhodné místo k experimentování s humorem, symboly nebo jinými taktikami, které nejsou příliš vhodné pro samotný předmět emailu.

 

Vyzkoušejte si napsat vlastní titulek

 

Proč je důležité titulek používat

Spolu s adresou (jménem) odesílatele a předmětem emailu je titulek to první, co příjemce vašeho emailu uvidí a na základě čeho se rozhodne, zda email otevře. Pomocí vhodné kombinace předmětu a titulku můžete zvýšit celkovou otevíratelnost vašich emailových kampaní a dosáhnout toho, aby si více příjemců přečetlo váš email.

 

Jak na to

  1. Titulek by měl být krátký a stručný, a to z důvodu správného zobrazení v různých emailových klientech. Z tohoto důvodu je v systému Quanda nastavený limit maximálního počtu znaků na 50.
  2. Sumarizujte krátce obsah celého e-mailu, stručně specifikujte o čem je vaše sdělení. Pokud píšete v předmětu, že probíhá jarní výprodej, v titulku můžete specifikovat, na jaké produkty se nabídka vztahuje.
  3. Titulkem můžete vhodně doplnit nebo rozšířit předmět emailu. To, co v předmětu začnete, můžete dokončit v titulku, protože jsou většinou zobrazovány buď přímo vedle sebe, anebo pod sebou. 
  4. Zahrňte do titulku výzvu k akci nebo sekundární výzvu k akci. Pokud email obsahuje výzvu k akci níže v textu emailu, můžete již první výzvu k akci umístit do titulku emailu. Například fráze jako "přečtěte si více", "klikněte zde", nebo "zjistěte více".
  5. Do titulku můžete vložit i vtipný nebo zábavný text, záleží na obsahu sdělení, které odesíláte.
  6. Dejte si pozor na opakování. Může být lákavé použít pro titulek znovu předmět e-mailu nebo hlavní titulek z emailu, ale buďte více kreativní. Využijte tohoto prostoru k tomu, abyste povzbudili příjemce vašich emailů tento email otevřít. Nezapomeňte na A/B testování a vylaďte svůj titulek.
  7. V titulku použijte personalizaci. Pokud se vám personalizace osvědčila v jiných částech e-mailu, vyzkoušejte ji také v titulku.
  8. V titulku můžete zmínit zajímavý odkaz nebo článek, který se nachází níže v textu emailu, a povzbudit tak jeho příjemce, aby tento odkaz nebo článek v textu  emailu níže našli.
  9. Stejně jako na jiných místech emailu by titulek neměl být formulován tak, aby nutil příjemce k otevření emailu nějakými triky. Odesílací jméno a adresa, předmět a titulek emailu by měly fungovat společně tak, aby příjemce vždy věděl, co může očekávat, když otevře váš email.

 

Karolína Horáková
Quanda