x
9 tipů, jak vyladit váš e-mail marketing před Vánocemi

Email marketing

9 tipů, jak vyladit váš e-mail marketing před Vánocemi

V období, kdy e-mailů chodí mnohem více než jindy, se vyplatí věnovat čas několika klíčovým oblastem, které výrazným způsobem ovlivní výsledky vašich e-mailových kampaní.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Ještě pečlivěji se zaměřte na segmentaci příjemců

Čím přesněji dokážete zacílit obsah vašich e-mailů, tím větší pozornost získáte. Proto se vyhněte plošným kampaním typu „všechno všem“. Tento přístup nefunguje dobře nikdy a zejména ne v období, kdy příjemce dostává i hromadu dalších e-mailů. Relevantnost obsahu je to, co upoutá pozornost, co funguje mnohem lépe. Rozdělte své příjemce podle jejich předchozí aktivity, předchozích nákupů, frekvence nakupování, prodejního potenciálu, pohlaví, kategorie produktů nebo podle způsobu, jak váš produkt používají.

Připravte si jednoduchý komunikační plán na tuto dobu a pro každý segment příjemců si naplánujte a připravte obsah. Každému segmentu připravte vánoční nabídku na míru. Můžete připravit vánoční nabídku zvlášť pro muže, zvlášť pro ženy atd. S množstvím segmentů to nepřežeňte. Pokud vytvoříte segmentů příliš mnoho a následně nebude ve vašich silách připravit individuální nabídky pro všechny tyto segmenty, moc vám to nepomůže.

Vždy mějte na paměti, že je potřeba doručit správný obsah správným lidem ve správnou chvíli.

Z toho také vyplývá druhá oblast, které byste měli věnovat svou pozornost.

Zvolte správný den a čas odeslání vaší e-mailové kampaně

Neplatí žádné dogma, že úterý je nejlepší a neděle je nejhorší. Každá firma to má jinak. Respektujte očekávání a zvyklosti lidí, kterým e-mail posíláte. Nebojte se odesílat e-maily v pátek nebo o víkendu. Pokud to není vyloženě proti zvyklostem vašeho businessu, možná objevíte, že pátek odpoledne, sobota nebo neděle večer bude čas, ve kterém váš e-mail nezapadne mezi desítky dalších. Z průzkumu, který jsme realizovali, vyplývá, že více než 70 % lidí je na e-mailu i v průběhu víkendu.

Vylaďte odesílací adresu, předmět a titulek e-mailu

Toto všechno vidí příjemce vašeho e-mailu ihned poté, co mu váš e-mail přijde.

Není tajemstvím, že se lidé nejprve dívají na to, kdo jim píše, až potom na to, co jim píše.

Správná volba odesílací adresy, resp. jména odesílatele je to, co významným způsobem ovlivní, zda příjemce vašeho e-mailu e-mail otevře nebo ho rovnou smaže. Mnohem lépe funguje konkrétní jméno člověka než „holá“ adresa typu info@....cz. Pokud můžete zvolit takové jméno odesílatele, které bude příjemce znát, máte mnohem větší šanci, že příjemce otevře právě tento e-mail. O předmětu e-mailu toho bylo napsáno hodně a jeho význam z hlediska ovlivnění otevíratelnosti se dost přeceňuje. Při tvorbě předmětu buďte kreativní, ale pozor, aby to nebyla ta nejzajímavější věc na celém e-mailu. Spíše než manipulaci zvolte přímočarost a jednoduchost. Myslete na to, aby předmět vašeho e-mailu dobře ladil s titulkem e-mailu, jeho obsahem a přistávací stránkou. Titulek e-mailu je první text e-mailu, který zobrazí e-mailový program pro správu e-mailů ihned po jeho obdržení. Pro tvorbu titulku e-mailu platí stejná pravidla jako pro předmět e-mailu a společně se správně zvolenou odesílací adresou se výrazně podílí na tom, zda je váš e-mail otevřen nebo skončí v koši.

Vytvořte reálnou nevyhnutelnost

Vaši vánoční nabídku společně s dárkem, slevovým kuponem nebo jinou odměnou vždy spojte také s časovým omezením. Vytvoříte tak reálnou nevyhnutelnost a lidé, kteří o nákupu uvažují, budou mnohem více motivovaní nákup skutečně zrealizovat. Přidejte platnost speciální nabídky. Slovní spojení jako „pouze dnes“ nebo „do dd. mm. 2019“ nebo „jen do dnešní půlnoci“ nebo „pouze následující 2 dny“ atd. vám pomohou rozhýbat příjemce e-mailu k akci.

Dejte si záležet na designu a responzivitě

Vytvořte krásné e-maily. I forma e-mailu je komunikace. Použijte vždy jen kvalitní fotografie a celý e-mail si nechte profesionálně navrhnout, pokud v tom sami nejste dobří. Profesionálně vypadající e-mail upoutá mnohem větší pozornost. Většina vašich příjemců si pravděpodobně poprvé otevře váš e-mail na mobilu. Podle našeho průzkumu je to dnes již více než 60 % příjemců. Proto se přesvědčte, že se vaše e-maily perfektně zobrazují i na mobilech.

Pokud se lidem váš e-mail nezobrazí na mobilech správně, vymažou ho.

V dnešní době existuje téměř stovka e-mailových klientů, ve kterých mohou příjemci váš e-mail zobrazit. Někdo používá ještě starý Outlook, někdo se bude na váš e-mail dívat na iPhone 11. Abyste maximalizovali výsledky své e-mailové kampaně, musí se vaše e-maily zobrazovat perfektně na všech zařízeních.

Velkou pozornost věnujte přistávací stránce

Přistávací stránka je místo, kam přivedete příjemce vašeho e-mailu. Je to webová stránka, která se zobrazí ihned poté, co příjemce klikne na tlačítko, obrázek nebo odkaz ve vašem e-mailu. I tato stránka má svá pravidla. Zaměřte se pouze na dokončení akce, kvůli které sem příjemci přišli. Stránku co nejvíce zjednodušte, odstraňte všechny nepotřebné „věci“, rozptylující bannery, nepodstatné odkazy v menu atd. Směrujte pozornost k dokončení cíle. Sledujte pouze jeden cíl. Slaďte design e-mailu a přistávací stránky, použijte co nejvíce společných prvků. E-mail by měl být zrcadlem vaší přistávací stránky. Nenuťte příjemce vašich e-mailů poté, co kliknou na odkaz, něco hledat nebo dlouho přemýšlet, zda jsou na správném místě. Důvěryhodnost přistávací stránky podpořte referencemi, logy zákazníků, počty uživatelů apod.

Udržte to jednoduché

Z vašeho e-mailu by měli lidé během několika vteřin pochopit, co jim nabízíte a co mají udělat pro to, aby to získali. Lidé tráví čtením e-mailů mnohem méně času, než jsou ochotni strávit čtením obsahu na webu. Pokud tedy máte informaci, která vyžaduje více textu, umístěte ji raději na přistávací stránku a v e-mailu uveďte jen nadpis a perex s výrazným odkazem na místo, kde se lidé dozvědí více. Nekomplikujte e-mail ani graficky.

Celá grafika e-mailu má hlavní účel, a to podpořit to, aby příjemce klikl na odkaz a navštívil stránku, na které může dokončit to, k čemu ho v e-mailu vyzýváte.

Pokud chcete vše skutečně vyladit, použijte A/B testování

E-mailové kampaně s A/B testováním vám umožní vyladit předmět a obsah e-mailu tak, abyste maximalizovali výkonnost e-mailových kampaní, které odesíláte. Pokud si chcete ověřit, která slova v předmětu e-mailu fungují lépe nebo jaká barva tlačítka nebo množství odkazů v e-mailu způsobí více prokliků, použijte tento skvělý nástroj a získejte zpětnou vazbu a jistotu, co funguje právě vám.

S množstvím e-mailů to nepřežeňte

To, kdy už posíláte příliš mnoho e-mailů, vám „řeknou“ příjemci vašich e-mailů. Jakmile klesne otevíratelnost, prokliky a zvýší se množství odhlášených příjemců, víte, že už je to moc. Jsou branže, ve kterých poslat tři e-maily za týden je úplně v pohodě, zatímco jinde je to příliš.

Obecně by se dalo říct, že dokud si lidé nestěžují, že jim od vás chodí hodně e-mailů, je to v pořádku.

Držím vám palce!

Jan Spáčil

P.S.

Zlepšete otevíratelnost vašich e-mailů. Nastudujte si náš online kurz: Jak skokově zvýšit otevíratelnost e-mailů a zaujmout více lidí, aby si je přečetli

Diskuze