x
8 klíčových důvodů, proč začít s e-mail marketingem

Email marketing

8 klíčových důvodů, proč začít s e-mail marketingem

8 klíčových důvodů proč začít s e-mail marketingem přináší celou řadu zajímavých srovnání a výsledků průzkumů. Zjistíte, proč má i dnes e-mail své nenahraditelné místo mezi online nástroji a proč e-mail marketing funguje.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Lidé dávají přednost propagaci, která přijde prostřednictvím e-mailu

Lidé raději dostávají propagaci prostřednictvím e-mailu než přes sociální média. 72 % dotázaných uvedlo, že dává přednost tomu, když propagaci obdrží e-mailem, než když se jim zobrazí na některém ze sociálních médií. Pokud mluvíme o sociálních médiích, myslíme tím služby jako Facebook, Twitter, Instagram a další. Tyto aplikace jsou samy o sobě označovány správně jako sociální média. Sociální síť je pak skupina lidí, kterou spojují například stejné zájmy, nebo jiná společná vlastnost, všichni mohou být například fandové dobré kávy. Takové skupině pak říkáme sociální síť. Sociální média umožňují v této sociální síti snadněji sdílet a šířit informace mezi její členy. Sociální sítě proto existovaly mnohem dříve než samotný Facebook a další sociální média.

E-mail marketing stále udržuje nejlepší návratnost vložených prostředků

I přes všechny ostatní aktivity, které můžete v online prostředí realizovat, e-mail marketing stále představuje místo, kam se nejvíce vyplatí investovat svou energii a finance. Až 59 % dotázaných marketérů uvedlo, že e-mail marketing je pro ně online aktivita číslo jedna z hlediska návratnosti vložených investic. Důvodů pro tento úspěch může být celá řada. E-mail je velmi osobní věc, a pokud je jeho obsah relevantní vzhledem k našim očekáváním a potřebám, reagujeme na něj pozitivně, a to i v případě, že se jedná o reklamu. V následujících bodech se o tom, jak správně přistupovat k e-mail marketingu, dozvíte více.

E-maily jsou až 40krát efektivnější v získávání nových zákazníků než Facebook nebo Twitter

Celý proces začíná již v okamžiku, kdy e-mailový kontakt získáváte. Postupů, jak budovat svou vlastní e-mailovou databázi, je celá řada. Mezi nejefektivnější stále patří získávání e-mailového kontaktu výměnou za zajímavé informace, jako je návod nebo postup, jak něco dělat, případová studie anebo výsledky průzkumu. Lidé také svou e-mailovou adresu rádi vyměňují za slevu nebo prioritní přístup k různým typům novinek. K získání nových e-mailů můžete využít také soutěž. To, jakým způsobem získáte e-mailovou adresu, nastaví váš vzájemný vztah, proto je velmi důležité udělat tento první krok správně. Jelikož je e-mail marketing hodně o vzájemném vztahu a budování důvěry, je potřeba na to hned od začátku myslet. Pokud se nám daří tímto způsobem získávat mnoho nových kontaktů, jsou dveře k následnému prodeji otevřeny dokořán. Tím, že se lidé sami rozhodnou se k vám přidat a poskytnou vám svou e-mailovou adresu, získáte nejen jejich e-mail, ale i důvěru, náklonnost a chuť být s vámi ve spojení. Je to sice podobné, jako když vám dají „lajk“ na Facebooku, ale rozdíl v tom, jak s touto náklonností můžete obchodně naložit, je obrovský. Zatímco pomocí e-mailu máte kontrolu nad tím, kdy a jaké informace se k danému člověku dostanou, na sociálních médiích jsou to spíše lidé na druhé straně, kteří mají kontrolu nad tím, kdy a jaké informace si přečtou a zda a kdy svůj Facebook vůbec otevřou. A pokud zrovna váš příspěvek nebo reklamu minou, máte smůlu. A to je důvod, proč jsou e-maily mnohem efektivnější. Kontrola rovná se příjem. S e-mailem máte ve vlastních rukou to, kdy a jaké informace lidem odešlete. Na straně sociálních médií to kontroluje váš potenciální zákazník.

Lidé, kteří pracují v kancelářích, si kontrolují svou e-mailovou schránku až 30krát za hodinu

Vzhledem k tomu, že e-mail patří mezi hlavní komunikační nástroje ve firmách, je zřejmé, že lidé ve svých e-mailových schránkách očekávají e-mail od kolegů a spolupracovníků. A pokud se tito lidé rozhodli, že mezi všechny e-maily, které dostávají, pustí i ty vaše, je to pro vás šance. O důležitosti prvního kroku jsme mluvili v předcházejícím bodě. Nyní, když e-mail odešlete, máte šanci, že si ho příjemce všimne, otevře ho a udělá to, k čemu ho vyzýváte. V tomto okamžiku přichází záludná otázka: „Jak to mám udělat, aby si lidé mého e-mailu všimli a otevřeli jej?“ Myslím, že na toto téma toho bylo napsáno už hodně. Stále však při svých přednáškách a konzultacích na tuto otázku narážíme znova a znova. Znova musím připomenout důležitost kroku číslo 1, a tím je samotný proces získání e-mailového kontaktu. Ten ovlivní a nastaví vše další. Pokud e-mailovou adresu, na kterou odesílám své e-maily, získám tak, že ji někde opíšu, koupím nebo jen tak seberu bez vědomí jejího majitele, fungovat to nebude. Vlastně tím říkám: „Kašlu na to, co chcete vy, důležité je to, co chci já.“ Takže první krok k tomu, aby to fungovalo, je, že ten, komu e-maily posílám, se sám musí rozhodnout, že e-maily ode mě chce. Druhým krokem je správně zvolit odesílací adresu, předmět e-mailu a jeho titulek, aby zpráva, která přijde, nezapadala mezi ostatními. Pokud se vám to povede, příjemce si s chutí váš e-mail otevře. To vše je ale stále první krok. Pokud vás zajímá, jak psát e-maily, které prodávají, rádi vám s tím pomůžeme.

94 % dotázaných uvedlo, že kontrola e-mailové schránky je hlavní důvod, proč jsou online. Na internetu je to jejich aktivita č. 1

To jen potvrzuje, že si e-mail stále drží své místo a jen tak něco ho „nevyšoupne“. Jak jsem uvedl v předcházejících bodech, pokud přistoupíme k tomuto komunikačnímu kanálu správně, výsledky se dostaví.

První ranní aktivita u lidí starších 18 let je kontrola e-mailové schránky

Až 59 % dotázaných starších 18 let uvedlo, že jako první ráno zkontrolují svou e-mailovou schránku. Přiznám se, že i já k nim patřím. Z ložnice většinou odcházím s mobilem v ruce, a když ho zapnu a vidím, že mi přišly e-maily, tak se na ně podívám. Ty, které „mi nic neříkají“, nebo je považuji za nezajímavé, dost často vymažu a na ty ostatní se rychle kouknu a následně se jim pak věnuji v kanceláři. Možná to i vy děláte podobně. A jelikož je pro mnohé z nás mobilní telefon první zařízení, na kterém si zobrazíme e-maily, je potřeba, aby e-maily, které posíláte, byly responzivní a na všech zařízeních se zobrazovaly správně. Nečitelné a na půl rozpadlé e-maily se nejen špatně čtou, ale také snižují důvěryhodnost jejich odesílatele. Lidé nechtějí čtením e-mailů trávit příliš mnoho času, a pokud mají s obsahem e-mailu jakýkoli problém, jako je například nečitelný text nebo celkově rozpadlá grafika, e-mail jednoduše vymažou. Responzivní zobrazení e-mailu znamená zobrazení obsahu e-mailu, které se přizpůsobuje zařízení, které je zobrazuje. Pokud stále odesíláte e-maily, které responzivní nejsou, připravujete se tak o velkou část výsledků, které vám e-maily mohou přinést. Podívejte se na náš e-mail editor v Quandě a zjistíte, jak snadné může být připravit profesionálně vypadající responzivní e-maily během pár minut. A to nemusíte být ani programátor, ani „ajťák“. Zvládne to skutečně každý.

V ČR čte e-maily denně 93 % uživatelů internetu

Jak zjistil Český statistický úřad ze svého průzkumu, denně čte e-maily 93 % uživatelů internetu. Navíc podle průzkumu společnosti Nielsen lidé tráví čtením e-mailu průměrně až 51 sekund. To společně přestavuje velký potenciál. Pro každou firmu, ať už je její obor jakkoli specifický, e-mail představuje efektivní způsob, jak udržet komunikaci s potenciálními a stávajícími zákazníky. Nemusíte mít tým odborníků, kteří se budou tvorbě a rozesílání e-mailů věnovat. Služby, jako je Quanda, vám nabízí šablony e-mailů, spolehlivý a rychlý způsob rozeslání, správu kontaktů a jejich třídění a mnoho dalších funkcí, které vám v této oblasti pomohou. Velmi efektivní je propojení e-mail marketingu s dotazníky a webovými formuláři. Quanda jako jediný nástroj to vše kombinuje na jednom místě.

E-mail marketing umožňuje vysokou míru automatizace

To, co přináší moderní e-mail marketingové nástroje, je automatizace. Quanda i v rámci automatizací propojuje e-mail marketing s online dotazníky a webovými formuláři. Propojuje tak dohromady nástroje, které vám pomohou nový kontakt získat, dozvědět se o něm vše potřebné a následně s ním efektivně komunikovat. Každý odeslaný e-mail může mít na sebe, v rámci automatizace, navázány další e-maily. Ty čekají, a až na základě aktivity příjemce se začnou samy odesílat podle předem nastavených podmínek. Můžete tak mít připravené e-maily, které čekají na konkrétní klik na konkrétní odkazy v e-mailu, který jste právě odeslali. Jakmile příjemce na tento odkaz klikne, propojený e-mail se odešle. Této vlastnosti se využívá zejména pro přesné cílení následné komunikace. Protože víte, že daný e-mail dostane příjemce až na základě prokliku na konkrétní odkaz, obsah tohoto e-mailu už sestavíte přesně na míru. Z vlastních zkušeností a statistik vidíme, že takové e-maily mají až dvakrát větší míru otevření a prokliků než běžně odesílané hromadné e-maily. Mezi další zajímavé automatizace patří e-mailové seriály pro nové zákazníky, odesílání jednotlivých e-mailů anebo e-mailových seriálů na základě odpovědi v online dotazníku anebo automatický e-mail odesílaný po vyplnění webového formuláře. Často jsou také využívány automaticky odesílané e-maily u příležitosti narozenin anebo svátků vašich zákazníků. To vše můžete vyzkoušet zdarma v Quandě. Stačí se jen zaregistrovat.

 

Držíme Vám place!

Jan Spáčil

Diskuze