x
8 klíčových důvodů, proč začít s email marketingem

Email marketing

8 klíčových důvodů, proč začít s email marketingem

8 klíčových důvodů proč začít s email marketingem přináší celou řadu zajímavých srovnání a výsledků průzkumů. Zjistíte, proč má i dnes email své nenahraditelné místo mezi online nástroji a proč email marketing funguje.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Lidé dávají přednost propagaci, která přijde prostřednictvím emailu

Lidé raději dostávají propagaci prostřednictvím emailu než přes sociální média. 72 % dotázaných uvedlo, že dává přednost tomu, když propagaci obdrží emailem, než když se jim zobrazí na některém ze sociálních médií. Pokud mluvíme o sociálních médiích, myslíme tím služby jako Facebook, Twitter, Instagram a další. Tyto aplikace jsou samy o sobě označovány správně jako sociální média. Sociální síť je pak skupina lidí, kterou spojují například stejné zájmy, nebo jiná společná vlastnost, všichni mohou být například fandové dobré kávy. Takové skupině pak říkáme sociální síť. Sociální média umožňují v této sociální síti snadněji sdílet a šířit informace mezi její členy. Sociální sítě proto existovaly mnohem dříve než samotný Facebook a další sociální média.

email marketing stále udržuje nejlepší návratnost vložených prostředků

I přes všechny ostatní aktivity, které můžete v online prostředí realizovat, email marketing stále představuje místo, kam se nejvíce vyplatí investovat svou energii a finance. Až 59 % dotázaných marketérů uvedlo, že email marketing je pro ně online aktivita číslo jedna z hlediska návratnosti vložených investic. Důvodů pro tento úspěch může být celá řada. email je velmi osobní věc, a pokud je jeho obsah relevantní vzhledem k našim očekáváním a potřebám, reagujeme na něj pozitivně, a to i v případě, že se jedná o reklamu. V následujících bodech se o tom, jak správně přistupovat k email marketingu, dozvíte více.

emaily jsou až 40krát efektivnější v získávání nových zákazníků než Facebook nebo Twitter

Celý proces začíná již v okamžiku, kdy emailový kontakt získáváte. Postupů, jak budovat svou vlastní emailovou databázi, je celá řada. Mezi nejefektivnější stále patří získávání emailového kontaktu výměnou za zajímavé informace, jako je návod nebo postup, jak něco dělat, případová studie anebo výsledky průzkumu. Lidé také svou emailovou adresu rádi vyměňují za slevu nebo prioritní přístup k různým typům novinek. K získání nových emailů můžete využít také soutěž. To, jakým způsobem získáte emailovou adresu, nastaví váš vzájemný vztah, proto je velmi důležité udělat tento první krok správně. Jelikož je email marketing hodně o vzájemném vztahu a budování důvěry, je potřeba na to hned od začátku myslet. Pokud se nám daří tímto způsobem získávat mnoho nových kontaktů, jsou dveře k následnému prodeji otevřeny dokořán. Tím, že se lidé sami rozhodnou se k vám přidat a poskytnou vám svou emailovou adresu, získáte nejen jejich email, ale i důvěru, náklonnost a chuť být s vámi ve spojení. Je to sice podobné, jako když vám dají „lajk“ na Facebooku, ale rozdíl v tom, jak s touto náklonností můžete obchodně naložit, je obrovský. Zatímco pomocí emailu máte kontrolu nad tím, kdy a jaké informace se k danému člověku dostanou, na sociálních médiích jsou to spíše lidé na druhé straně, kteří mají kontrolu nad tím, kdy a jaké informace si přečtou a zda a kdy svůj Facebook vůbec otevřou. A pokud zrovna váš příspěvek nebo reklamu minou, máte smůlu. A to je důvod, proč jsou emaily mnohem efektivnější. Kontrola rovná se příjem. S emailem máte ve vlastních rukou to, kdy a jaké informace lidem odešlete. Na straně sociálních médií to kontroluje váš potenciální zákazník.

Lidé, kteří pracují v kancelářích, si kontrolují svou emailovou schránku až 30krát za hodinu

Vzhledem k tomu, že email patří mezi hlavní komunikační nástroje ve firmách, je zřejmé, že lidé ve svých emailových schránkách očekávají email od kolegů a spolupracovníků. A pokud se tito lidé rozhodli, že mezi všechny emaily, které dostávají, pustí i ty vaše, je to pro vás šance. O důležitosti prvního kroku jsme mluvili v předcházejícím bodě. Nyní, když email odešlete, máte šanci, že si ho příjemce všimne, otevře ho a udělá to, k čemu ho vyzýváte. V tomto okamžiku přichází záludná otázka: „Jak to mám udělat, aby si lidé mého emailu všimli a otevřeli jej?“ Myslím, že na toto téma toho bylo napsáno už hodně. Stále však při svých přednáškách a konzultacích na tuto otázku narážíme znova a znova. Znova musím připomenout důležitost kroku číslo 1, a tím je samotný proces získání emailového kontaktu. Ten ovlivní a nastaví vše další. Pokud emailovou adresu, na kterou odesílám své emaily, získám tak, že ji někde opíšu, koupím nebo jen tak seberu bez vědomí jejího majitele, fungovat to nebude. Vlastně tím říkám: „Kašlu na to, co chcete vy, důležité je to, co chci já.“ Takže první krok k tomu, aby to fungovalo, je, že ten, komu emaily posílám, se sám musí rozhodnout, že emaily ode mě chce. Druhým krokem je správně zvolit odesílací adresu, předmět emailu a jeho titulek, aby zpráva, která přijde, nezapadala mezi ostatními. Pokud se vám to povede, příjemce si s chutí váš email otevře. To vše je ale stále první krok. Pokud vás zajímá, jak psát emaily, které prodávají, rádi vám s tím pomůžeme.

94 % dotázaných uvedlo, že kontrola emailové schránky je hlavní důvod, proč jsou online. Na internetu je to jejich aktivita č. 1

To jen potvrzuje, že si email stále drží své místo a jen tak něco ho „nevyšoupne“. Jak jsem uvedl v předcházejících bodech, pokud přistoupíme k tomuto komunikačnímu kanálu správně, výsledky se dostaví.

První ranní aktivita u lidí starších 18 let je kontrola emailové schránky

Až 59 % dotázaných starších 18 let uvedlo, že jako první ráno zkontrolují svou emailovou schránku. Přiznám se, že i já k nim patřím. Z ložnice většinou odcházím s mobilem v ruce, a když ho zapnu a vidím, že mi přišly emaily, tak se na ně podívám. Ty, které „mi nic neříkají“, nebo je považuji za nezajímavé, dost často vymažu a na ty ostatní se rychle kouknu a následně se jim pak věnuji v kanceláři. Možná to i vy děláte podobně. A jelikož je pro mnohé z nás mobilní telefon první zařízení, na kterém si zobrazíme emaily, je potřeba, aby emaily, které posíláte, byly responzivní a na všech zařízeních se zobrazovaly správně. Nečitelné a na půl rozpadlé emaily se nejen špatně čtou, ale také snižují důvěryhodnost jejich odesílatele. Lidé nechtějí čtením emailů trávit příliš mnoho času, a pokud mají s obsahem emailu jakýkoli problém, jako je například nečitelný text nebo celkově rozpadlá grafika, email jednoduše vymažou. Responzivní zobrazení emailu znamená zobrazení obsahu emailu, které se přizpůsobuje zařízení, které je zobrazuje. Pokud stále odesíláte emaily, které responzivní nejsou, připravujete se tak o velkou část výsledků, které vám emaily mohou přinést. Podívejte se na náš email editor v Quandě a zjistíte, jak snadné může být připravit profesionálně vypadající responzivní emaily během pár minut. A to nemusíte být ani programátor, ani „ajťák“. Zvládne to skutečně každý.

V ČR čte emaily denně 93 % uživatelů internetu

Jak zjistil Český statistický úřad ze svého průzkumu, denně čte emaily 93 % uživatelů internetu. Navíc podle průzkumu společnosti Nielsen lidé tráví čtením emailu průměrně až 51 sekund. To společně přestavuje velký potenciál. Pro každou firmu, ať už je její obor jakkoli specifický, email představuje efektivní způsob, jak udržet komunikaci s potenciálními a stávajícími zákazníky. Nemusíte mít tým odborníků, kteří se budou tvorbě a rozesílání emailů věnovat. Služby, jako je Quanda, vám nabízí šablony emailů, spolehlivý a rychlý způsob rozeslání, správu kontaktů a jejich třídění a mnoho dalších funkcí, které vám v této oblasti pomohou. Velmi efektivní je propojení email marketingu s dotazníky a webovými formuláři. Quanda jako jediný nástroj to vše kombinuje na jednom místě.

email marketing umožňuje vysokou míru automatizace

To, co přináší moderní email marketingové nástroje, je automatizace. Quanda i v rámci automatizací propojuje email marketing s online dotazníky a webovými formuláři. Propojuje tak dohromady nástroje, které vám pomohou nový kontakt získat, dozvědět se o něm vše potřebné a následně s ním efektivně komunikovat. Každý odeslaný email může mít na sebe, v rámci automatizace, navázány další emaily. Ty čekají, a až na základě aktivity příjemce se začnou samy odesílat podle předem nastavených podmínek. Můžete tak mít připravené emaily, které čekají na konkrétní klik na konkrétní odkazy v emailu, který jste právě odeslali. Jakmile příjemce na tento odkaz klikne, propojený email se odešle. Této vlastnosti se využívá zejména pro přesné cílení následné komunikace. Protože víte, že daný email dostane příjemce až na základě prokliku na konkrétní odkaz, obsah tohoto emailu už sestavíte přesně na míru. Z vlastních zkušeností a statistik vidíme, že takové emaily mají až dvakrát větší míru otevření a prokliků než běžně odesílané hromadné emaily. Mezi další zajímavé automatizace patří emailové seriály pro nové zákazníky, odesílání jednotlivých emailů anebo emailových seriálů na základě odpovědi v online dotazníku anebo automatický email odesílaný po vyplnění webového formuláře. Často jsou také využívány automaticky odesílané emaily u příležitosti narozenin anebo svátků vašich zákazníků. To vše můžete vyzkoušet zdarma v Quandě. Stačí se jen zaregistrovat.

 

Držíme Vám place!

Jan Spáčil

Diskuze