Před absolvováním Master Class jsme se potýkali s nedostatky v e-mailové marketingové strategii. Naše databáze kontaktů byla v podstatě jen dlouhým, netříděným seznamem e-mailových adres bez jakékoliv segmentace či kategorizace. To nás vedlo k neefektivnímu přístupu, v němž každý kontakt v databázi dostával naprosto totožný obsah bez ohledu na jeho zájmy či obor podnikání.
Koučink věnovaný efektivnímu e-mail marketingu a segmentaci databáze představoval přesně to řešení, které jsme potřebovali. Master Class byl od samého začátku dobře strukturovaný a profesionálně vedený a celý proces probíhal v logických, na sebe navazujících krocích.
Prvním a zásadním úkolem byla segmentace databáze pomocí štítkování, tedy ke každému kontaktu v naší rozsáhlé databázi přidělit relevantní štítky dle konkrétního oboru podnikání, zájmů a předchozích interakcí. Tato fáze byla nepochybně nejnáročnější - byla zdlouhavá, monotónní a vyžadovala značnou dávku trpělivosti. Přesto jsme si uvědomovali, že bez tohoto základního kroku by další postup neměl smysl.
Paralelně s kategorizací databáze jsme se věnovali tvorbě různých e-mailových seriálů, které byly již od začátku navrženy pro konkrétní segmenty našich kontaktů. Tento kreativní proces byl výrazně zábavnější a poskytl možnost skutečně se zamyslet nad tím, co naše různé skupiny klientů potřebují a očekávají.
Věnovali jsme se také vytváření formulářů na přistávací stránky z jednotlivých e-mailových kampaní.
Došlo ke zvýšení míry otevíratelnosti e-mailů, čímž si ověřujeme, že příjemci dostávají obsah, který je pro ně skutečně relevantní.
Došlo také k nárůstu prokliků na webové stránky, příjemci se tedy více zajímají o obsah našich e-mailů, ale také mnohem častěji klikají na odkazy v e-mailech. Zaznamenali jsme i větší zájem o produkty a služby prezentované v e-mailech, neboť došlo ke zvýšení poptávky po těchto produktech.
Počet odhlášení z newsletterů klesl téměř na minimum.
Pokud se chcete dozvědět o Master Class více, máte dotazy nebo se chcete ujistit, jak budeme společně postupovat, dejte nám vědět.