4 + 1 způsob, jak napsat předmět emailu, aby ho zákazníci otevřeli

Email marketing

4 + 1 způsob, jak napsat předmět emailu, aby ho zákazníci otevřeli

Jedna z klíčových věcí při rozesílání emailů je způsobit, aby příjemce vašeho emailu tento email otevřel a přečetl. Předmět vašeho emailu je zpravidla ta první věc, kterou si příjemce vaší zprávy přečte. Pokud se vám podaří vytvořit takový předmět, který přiměje adresáta vašeho emailu tento e-mail otevřít a přečíst, máte vyhráno.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Vaši klienti nebo zákazníci dostávají mnoho emailů každý den. Mnoho z těchto emailů vůbec neotevřou a rovnou je vymažou. Důvod může být takový, že daný email obsahuje pochybný předmět, který vypadá jako SPAM, snaží se hned něco prodat nebo působí jako nátlak, je nezajímavý nebo nudný.

Vaším prvním úkolem je tedy vytvořit takový předmět, který způsobí, že adresát váš email okamžitě po jeho obdržení nevymaže.

Jak vytvořit atraktivní předmět vašeho emailu?


1. Položte otázku

Jedním z nejlepších způsobů, jak získat pozornost vašich čtenářů, je položit otázku. Položte otázku, která má vztah k typu zákazníků, se kterými komunikujete, a ujistěte se, že ve vašem emailu zákazníci na tuto otázku dostanou odpověď. „Jaký je nejrychlejší způsob, jak zvýšit příjem vaší firmy?“ by byl dobrý předmět emailu adresovaného majitelům firem. Pokud provozujete fitness centrum, dobrý předmět vašeho emailu by byl „Jak zhubnout 5 kg za 5 týdnů?“

2. Vzbuďte zvědavost
Vytvořit tento typ předmětu vyžaduje trochu kreativity. Když to uděláte dobře, okamžitě zvýšíte zvědavost vašich čtenářů. Budou zvědaví a otevřou váš email. Například prodejce HD televizorů by mohl v předmětu použít větu „Nebudete věřit vlastním očím“. Obsah vašeho emailu pak musí s předmětem korespondovat, aby to celé dávalo smysl.

3. Napište „to, co to je“
Často funguje nejlépe, když jednoduše hned v předmětu řeknete to, co chcete, aby se čtenář dozvěděl. Vašim klubovým fanouškům můžete poslat email s předmětem „Monkey Business tento pátek v Lucerně“ nebo majitelům firem „5 způsobů, jak zvýšit příjem vaší firmy“. Tento způsob funguje nejlépe, když dobře znáte potřeby vašich čtenářů a můžete se na ně obrátit.

4. Buďte osobní
Čím více bude mít čtenář pocit, že mluvíte přímo k němu, tím efektivnější vaše komunikace bude. Bez ohledu na styl a typ předmětu, který používáte, vždy si můžete pomoci slovíčkem „vy“ – „Nejnovější kolekce plavek právě pro vás“, „Auto, které bude slušet právě vám“, „Skvělý oblek pro vás na míru“.
Pokud si nejste jisti, jaký typ předmětu zvolit, vyzkoušejte je všechny a zjistěte, který funguje nejlépe. Můžete také prozkoumat předměty emailů, které dostáváte. Vypište si ty, které okamžitě upoutaly vaši pozornost, které se něčím liší od ostatních, které vás přiměly otevřít a přečíst si daný email.

Nezapomeňte na následující: „Je uvnitř něco pro mě?“
Když člověk dostane email, první věc, kterou udělá, je, že se zeptá sám sebe: „Je v tomto emailu něco pro mě?“, „Co z toho budu mít já?“ V tuto chvíli se rozhodne, zda váš email otevře, odloží na později nebo vymaže. Pokud tedy předmět neobsahuje něco, co vás přesvědčí, že se vyplatí email otevřít a věnovat mu svůj drahocenný čas, volba, co dál s emailem, je jasná.

Bez ohledu na to, jaký způsob zvolíte, vytvoření dobrého předmětu se vyplatí věnovat čas. Pokud totiž vaši čtenáři neotevřou email, který jim posíláte, nikdy nebudou mít možnost seznámit se s informacemi, které jim posíláte.

Podívejte se také, jak můžete svůj email marketing realizovat pomocí systému Quanda, vše najdete na stránce Email marketing.

Jan Spáčil